تئاتر سلطنتي يورک پس از يک بازسازي قابل توجه توسط د ماتوس رايان، که به طور چشمگيري فضا و تجربه ي بازديد کننده ي تئاتر را تغيير مي داد بازگشايي شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard"s Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازي ساختمان تئاتر

اين سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغيير و بازسازي ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت يک لابي جديد، يک غرفه طاقي بتني در کنار اتاق اصلي توسط پاتريک گوين در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازي مجدد از درجه ي 2 در ساختمان هاي ذکر شده تمام ظرفيت يک مجموعه که به صورت افزايشي طي 270 سال ساخته شده بود را آزاد مي کرد. اين بازسازي ساختمان تئاتر سلطنتي يورک فضاي اضافي به تئاتر اضافه مي کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعيت بيشتر به صورت اضطراري مورد نياز بود، و در نتيجه ي آن مردم بيشتري داخل مي شدند و فرصتي براي افزايش درآمد ايجاد مي شد، که موجب مي شد تا تئاتر از لحاظ مالي در آينده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازي ساختمان تئاتر

معرفي دو ورودي جديد به لابي با طراحي مجدد افراطي که از خيابان مشهود بودند موجب شد تا يکي از آنها براي اولين بار يک ورودي به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ايجاد يک فضاي لابي جديد زير رديف جلو[1] در پشت جايگاه ويژه با بازشو هايي که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شيشه هايي در رديف ستون هاي ويکتوريايي قابل توجه ترين تغييرات مقابل خانه بودند. آنها يک آزادي گردش بزرگتر فراهم مي کردند، که براي اولين بار به تعميم پاتريک گوين (اتاق چپ) به راه پله هاي گرجستاني و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازي ساختمان تئاتر

اين فضاي تازه يافت شده براي يک خوشآمد گويي، جمع شدن و جهت گيري مفيد بود. اين فضا همچنين فرصتي براي آشکار کردن ميراث تئاتر و محوطه فراهم مي کرد، و ارتباطاتي قانع کننده بين گذشته و حال ايجاد مي کرد. يک طبقه ي موزاييکي مرمر نما که با منبت کاري الگو سازي شده است هندسه ي قرون وسطايي را آشکار مي کند که زماني لابي جديد در آن مکان قرار داشت، در حالي که راهرو اصلي اکنون از درون لايه بندي رديف ديوار ستون قابل دسترسي است. با در بر گرفتن يک کافه ي رو به خيابان و خوشآمد گو به منظور ترغيب مردم براي داخل شدن که به راحتي از خارج مشهود است، رديف ستون ويکتوريايي يک نماي متحرک لعاب دار به خيابان داده است. فرش قرمزي که کف رديف ستون را پوشش مي دهد ممکن است به عنوان يک زبان طنز آميز در گونه ديده شود که خلق و خوي تئاتر را براي تمامي بازديد کننده ها و افراد برجسته نمايان مي کند.

براي کمک به ارتقا تجربه ي مخاطب و بازديد کننده، نصب سرويس هاي بهداشتي جديد در هر دو سمت کاخ در تمامي طبقات زمان صبر در مدت زمان هاي اوج ورودي را کاهش مي دهد. لابي ها و عايق هاي صوتي جديد فضاهايي روي تمامي طبقات براي اجراي هاي غير رسمي شامل موزيک و مشاعره ايجاد مي کند. عايق هاي صوتي به کافه، رستوران و بار ها اجازه مي دهند تا در مدت اجرا ها به فعاليت خود ادامه دهند، و فرصت ايجاد درآمد را افزايش مي دهد. با ايجاد درهاي جلويي کمکي به لابي و يک محدوده از پيشخوان ها که تنوعي از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسي ها بهبود يافته اند، دسترسي گام به گام از خيابان به سالن، و نصب يک آسانسور براي دسترسي رديف جلو و طبقه ي اول تئاتر براي اولين بار نيز در اين امر نقش مهمي داشته اند.

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

اتاق پاتريک گوين در سال 1967 در مبحث دکوراسيون داخلي به دقت مرمت شد تا درهم و برهمي آن از بين برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرساني روشنايي ها و تعويض نور هاي سقفي مجددا با هدف طراحي اصلي همخواني داشته باشد. موقعيت دهي مجدد کافه، بار و گيشه به فضاي جديد زير رديف اول باعث شد تا حيات مجددي به ديد اصلي گوين به کاخ روي طبقه ي همکف و رستوران بيسترو دميده شود.

بروزرساني هاي سالن اصلي هم براي مخاطب و هم براي اجرا کنندگان مفيد بوده است. صندلي هاي جديد در سرتاسر جايگاه ويژه نصب شدند، تهويه ي هوا و عايق کاري سالن اصلي و گالري راحتي را همراه با صرفه جويي در انرژي به همراه داشته است. شيارهاي جايگاه ويژه افزايش يافتند تا مخاطب بتواند به رديف جلو برسد و سالن را يکپارچه حس کند. گالري مجدداً شياربندي شد تا مسيرهاي ديد بهبود يابند، افزايش گزينه هاي بليت مردم را ترغيب مي کرد تا دسترسي راحت تري به تمامي طبقات داشته باشند. پيش از شياربندي سکو بسياري از شرکت هاي تئاتري به دليل محدوديت هاي سطح شيبدار مورد نياز براي محوطه يورک را در انتهاي تور خود مي گذاشتند. تغييرات در صحنه و ارکستر دامنه ي امکانات فرهنگي را گسترش داد و سلامتي و ايمني را با ايجاد دسترسي، يک سکوي مسطح و يک راه عبوري بهتر به زير سکو توسعه داد. سکوي مدولار مسطح جديد يک برنامه را قادر مي ساخت تا شامل رقص باشد و همچنين نوآوري هاي بيشتر را ترغيب مي کرد.

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر

بازسازي ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle

 

تهيه و تنظيم: تحريريه گروه معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت

استفاده از مطالب سايت تنها با ذکر منبع ودرج لينک سايت شاه توت مجاز مي باشد.


معماری داخلی هنر است تئاتر ,رديف ,ايجاد ,لابي ,اصلي ,دسترسي ,پاتريک گوين ,جايگاه ويژه ,رديف ستون ,تمامي طبقات ,براي اولين منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

candlelight دانلود کده عمومی زاهدان چت.ساحل چت.ساحل گپ MOVIE WEB ناصر رسولی EMAM14 دانلود رایگان